بالفيديو.. هجوم حاد من الجمهور على محمود العسيلي بسبب «الواسطة»: «احنا اللي عملنا منك نجم».. والعسيلي يرد على أحد المعلقين

شخص غير منظم لكن صوته حلو.. ناس أقل منه شهر بس أسلوبها يشدك

قلة ذوق إحراج الجمهور.. مفيش مبرر هيشفع ليك على الغلطة دي

إعلامية توجه لمحمود العسيلي نصيحة: لازم تراجع نفسك يا نجم

مئات التغريدات التي تعبر عن الغضب جراء ما فعله الفنان الشاب محمود العيسلي في حفله الأخير الذي حضره عدد ضخم من الطلاب، حيث أن العسيلي أحرج أحد المتواجدين في الحفل بعد أن طلب التقاط صورة معه.

بعد أزمة محمود العسيلي.. الجمهور يشن هجوماً عبر السوشيال ميديا والعسيلي يرد: الموضوع اتفهم غلط

وقال العسيلي للشخص: هل معاك واسطة لتلتقط صورة معى دون غيرك من الجمهور؟، وذلك وفقًا لمقطع الفيديو الذي انتشر على مواقع التواصل الاجتماعي خلال الساعات الماضية.

وعلق عدد كبير من رواد تويتر، على ما فعله العسيلي، منهم  شخص يدعى “أبو سليم”، الذي غرد قائلًا: ” ايه موضوع الوسطه دا يا عسيلي هو لازم إللي يتصور معاك يبقي معاه واسطه ؟”، ليرد عليه العسيلي: “حضرتك فاهم الموضوع غلط خالص”.

وأضاف: “دى كانت حفلة كبيرة جدا فيها مئات الطلبة وواحد منهم مصمم يتصور ولو اتصورت معاه مش هاغنى لأنى لازم أتصور مع كل الناس اللى فى الحفلة.. باقوله اشمعنا هاتصور مع حضرتك إنت بس.. من فضلكم متحكموش على حاجة إنتم مش فيها.. وشكرا”.

وقال مجدي شريف: ” العسيلي اكتر شخصيه مغروره ووحشه في الوسط الفني الحقيقه”،

وفاتينستا: “دي حقيقه انا حضرت اكتر من ٣ افراح وحفلتين ، هو بني ادم علي حسب انطباعي مش منظم خالص وعشوائي وارائه زي الزفت بس صوتو واغانيه فعلا حلوه .. عكس ناس كتيره اقل منه شهره واسلوبها وطريقتها تشدك تسمعهم”.

بكليب ملايين.. محمود العسيلي يعود ليسرق قلب الفتيات مجددا (فيديو)

أما رحمة محمد، فقالت: “هو اى ان كان مين … فالموقف كدا مش لطيف اولا احرجت الطرف التانى قدام كل الناس وقلقت منه ثانيا دى قله ذوق لانه ممكن مثلا تكون دى بالنسباله حاجه كبيرة ونفسي فيها وكدا كسرت بخاطرة فين “جبر الخواطر”.

وغردت نورا: ” كان ممكن بكل بساطة يقول: انا بجد بحب اتسور معاكو جدا و نفسي جدا بس للاسف مش هيكون عدل اني اتسور مع ناس و ناس لا. لاكن لو اتقابلنا في اي حته تانية ارجوك تيجي نتصور الصورة دي و فكرني انك اللي كنت في الحفلة!”.

وأيَضًا شروق شريف: “ولا اي مبرر او عذر هيقوله هيشفع اللي عمله دا غير انه مغرور فعلا  بغض النظر عن ان لعض اغانيه حلوة وهو صوته حلو فتغور شخصيته يعني هنعمل بيها ايه”.

ولم تكن التعليقات الغاضبة من الفنان محمود العسيلي من قبل الجمهور فقط، حيث أن الإعلامية لميس سلامة علقت هى الآخرى، قائلة عبر حسابها الشخصي بموقع “إنستجرام”: “الفيديو الذي يظهر فيه لقطة إحراج العسيلي لهذا المعجب الذي طلب التقاط صورة معه، وكتبت عليه: “خسارة يا عسيلي طريقتك في التعامل مع الناس في الحفلات والأفراح هتخسرك كتير، ولولا حب ناس ولولا الشخص ده تحديدا اللي أنت أحرجته وكسرت بخاطره ماكنتش هتوصل للي وصلتله”.

وأضافت: “أنا واحدة من الناس اللي بتعشق أغاني عسيلي، وبس شوفته بنفسي في كذا مناسبة إزاي بيحرج الناس وزعلت جدا، راجع نفسك يا نجم وأجبر بخاطر اللي حبوك وبيساندوك وفرحهم”.

نور محمد

زر الذهاب إلى الأعلى