اهم الاخبار
الأربعاء 24 أبريل 2024
#الجمهوريةـالجديدة
رئيس التحرير
خالد العوامي

الفن

نجلاء بدر تدعم شريف منير .. «علمتنا درس وكل واحد لازم ياخد حقه»

نجلاء بدر
نجلاء بدر

وجهت الفنانة نجلاء بدر رسالة للفنان شريف منير، داعمه لموقفه ضد المتنمرين على بناته على مواقع التواصل الاجتماعي،  حيث قام الفنان بنشر فيديو مع بناته مؤكدا فيه بأنه سيأخذ حقهم بالقانون، وفور نشره للفيديو تصدر شريف منير وبناته تريند مؤشر البحث العالمي جوجل، وتفاعل الكثير من نجوم الفن معه في كونه اتخذ اجراءات قانونية، والتي منهم النجمة نجلاء بدر، وينسر لكم « الوكالة نيوز » التفاصيل الكاملة خلال السطور المقبلة.

تعليق الفنانة نجلاء بدر على قضية تنمر شريف منير وبناته

أعادت الفنانة نجلاء بدر فيديو الذي نشره الفنان شريف على موقع الصور والفيديوهات العالمي « انستجرام » ، وكتبت قائلة لشريف منير: « كامل الاحترام والتقدير لك ولأسرتك، علمتما درس واتاخرنا شرية بس خلاص كل وتحد لازم يأخد حقه ».

رد شريف منير على المتنمرين على بناته

وكان الفنان المصري شريف منير، صرح في فيديو له مع ابنتيه فريدة وكاميليا، بأنه اتخذ خطوات قانونية ضد من أساءوا إلى ابنتيه، بعد نشره صورة لهما في حسابه في انستجرام، ودعي متابعيه إلى تقديم بلاغات إلى النيابة العامة في حال تعرضوا لإساءات وتعليقات سلبية مماثلة.

وأشار في بداية الفيديو إلى ابنتيه، قائلاً: « دول المذنبين، دول المتهمين، اللى عملوا المصيبة وبوظوا البشرية، وأذوا الناس والدين، لأن الناس اللى بعتولى بيكلمونى بالدين، اللى شتمونى ملايكه بيكلمونى بالدين، دول البنتين الكبار أوى اللى أذوا الدنيا كلها ».

ووجه الشكر لكل من سانده، قائلاً: « أشكر كل من وقفت بجانبي، وكل من وقف بجانب  فريدة وكاميليا،  احنا ممكن نكون نقطة تحول لحاجات هتحصل الفترة الجاية، مؤكدًا أنه سيأخذ حقه وحق ابنتيه بالقانون ، انا مش هسكت ».

ودعا الفنان المصري كل من يتعرض إلى التنمر أو الأذى النفسي نتيجة تعليقات على مواقع التواصل الاجتماعي إلى عدم الصمت، قائلا: « الاهتمام من النائب العام غير طبيعي، ولازم نحط حدود للناس اللي بتحدد لنا حياتنا، ولازم يكون فيه أخلاق ولا للقذارة، ودول بناتى اللي اتهانوا لمجرد أنى كنت فرحان بيهم، وأخدت على دماغى جامد، والرد هيكون جامد أوى، والأيام بيننا ».

وبعد ذلك قالت ابنته « فريدة » ، « أنا أُهنت، وأتاذيت وعاوزة حقي ومتأكدة أنه هايرجعلى... ناس كتير شتمتنى، وشتمت بابا، وأنا محبش أشوف بابا يتشتم، وعاوزة حقي ».

وانهى شريف منير رسالته للمتنمرين في الفيديو، قائلاً: « احنا دولة قوية جدا، وياما دقت على الرأس طبول وعدينا والموضع ده هيعدي، ومش هيبقى فيه بعد كدة على مواقع ابتواصل الاجتماعي لفظ واحد غلط، ربنا هيرفقنا وهينجحنا أن شاء الله، كله هيبقى بحسابه ».