أهل الفنفيديو الوكالة

الملحن محمد سراج خلال أكبر حفل لشركة امتلاك العقارية: أعمالي مع تامر حسني كانت وش السعد

قال المحلن محمد سراج، إن ما حصده من توفيق المولى عز وجل مضيفا “جمبى ناس شجعتني زي توما بقي القصه ابتديت عند توما وانا شغال ف اغنيه من البوم بقولك ايه نزلت فلاقيت بعد كدا توما بيشجعني بيقولى اصل انا شايف ماشاء الله انت ملحن حلو انت ليه متلحنش قولتله والله مجاتش الفرصه يعنى فأنا مركز في البومي وحاجتي فقالى سمعني حاجات كدت فسمعته فاختار الاغنيه دي وقالى سبهالى فاتاري كان وراها يعنى حاجه حلوه اوي وقالي بعد كام شهر الاغنيه معديه وانا مصدقتيش نفسي اول مره الحن ف حياتي لتامر حسني ف دي حاجه كبيره اوي فرحان بيها على مستوى الشخصي والفني وانا من اكتر المعجبين بتامر حسني وبستني البوماته وبقعد افصص كل حاجه في الالبوم”.

جاد ذلك خلال حفل ضخم لشركة امتلاك العقارية لتدشين مول افينترا والذي اقيم باحد الفنادق الكبري وتعد هذه أول مشاركه للشركة داخل العاصمة الإدارية.

وأكد المحلن محمد سراج أن اغنيه بحبك كلمات محمد محسن والحانه وتوزيع توما وان شاء الله نازله في البوم خليك فولازي لتامر وفيلم من انا مشارك مع تامر بالالحان جوا الفيلم اغنيه بحبك وانا كنت مع تامر في فيلم البدله ودي كانت اول حاجه اتقدم فيها كممثل كان بردو وش الخير والسعد تامر حسني.

مضيفا “والله انا ضغطي كلها في الميديا طول عمري حتى انا كنت بدرس اعلام وحضرت ماجستير في الاعلام حطني ف الميديا ومعنديش مشاكل اعمل اي حاجه ولكن ان شاء الله بعد اللحن اللى بعمله مع تامر هتشجع ف مجال التلحين لان فكره الخبر والناس كتير تعالى لحن تامر بيضيف لاي حد بيشتغل معاه او اسمه بس جمبه خبر”.

وأوضح الملحن محمد سراج أن أغنيه ايه بقي كانت من البومه وكنا قولنا بقي خلاص هبدا انزل اغنيه اغنيه و بعدين انزل الالبوم مره واحده واذكر الناس بيا و اعرف الناس بيا الجديده وانبسطت بردود فعل الناس ولاحظت الافيهات والتيك توك والكوميكس، كرونا قالتلى اركن انت بقي ياحبيبى وسيبنا بقي الاحداث اللى بتحصل دي كلها بس الازمه دي تعدي على خير وانزل شغل تاني.

يذكر ان المهندس رمضان حسني رئيس مجلس إدارة مجموعة امتلاك العقارية، قد اكد لـ الوكالة نيوز إن مساحة المبنى ٤٥٠٠ متر والمشروع تم الانتهاء منه بالكامل ما عدا المحال التجارية وتم فصل المداخل عن بعضها لتوفير راحه أكثر لعملائنا.

جاء ذلك خلال تدشين مول افينترا بحفل ضخم اقيم بأحد الفنادق الكبرى وتعد هذه أول مشاركه لنا داخل العاصمة الإدارية وتوجه العمران والدولة نحو العاصمة فكان يجب أن نتحرك صوبها، وشيدت الشركة اجمل مول بالعاصمة، يحتوي على محال تجارية وصيدلية ومطاعم وعيادات.

يعد مول “أڤينترا” أحدث مشروعات شركة امتلاك جروب للتطوير العقاري بالعاصمة الادارية الجديدة، بمنطقة mu23 شكل المبنى عبارة عن برجين منفصلين متصلين بممرات لضمان استفادة أكبر جوانب من المبنى بضوء الشمس و تحويل كل الوحدات إلى دوبل ڤيو.

يذكر أن شركة امتلاك العقارية شاركت فى انشاءات مدينة القاهرة الجديدة منذ بدايتها حيث قامت بالعديد من المشروعات السكنية بالتجمع ونقلت بعض أعمالها للعاصمة الإدارية الجديدة بمول أڤينترا و كذلك مول بيرلا بمنطقة الداون تاون الذى سيتم اطلاقه قريبا.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى