الكورة أجوان

نادر السيد: الشناوي لا يحتاج لحارس أخر.. ويوجه رسالة لـ«جنش وأبو جبل وعواد»

أكد نادر السيد حارس مرمى منتخب مصر والأهلي والزمالك الأسبق ، أن الأهلي لا يحتاج للتعاقد مع حارس أخر بجانب محمد الشناوى الحارس الحالي.

نادر السيد: الشناوي لا يحتاج لحارس أخر.. ويوجه رسالة لـ«جنش وأبو جبل وعواد»

وقال نادر السيد الذى حل ضيفاً على برنامج النجوم في رمضان مع الاذاعية نجلاء حلمي والناقد الرياضي محمد عراقي عبر أثير إذاعة الشباب والرياضة: “تجربتي مع الحضري في الأهلي لن تتكرر ، انا احترمت نفسى ولم أصنع مشكلة للنادي ولا الحضري وفضلت التدريب في صمت”.

ويضيف نادر السيد :”الشناوي أفضل حارس في مصر ويسير بصورة طيبة ، وكمان على لطفى ماشي كويس وحارس موهوب والأهلي مش في حاجة للتعاقد مع حارس أخر”.

وأكمل حارس الفراعنة الأسبق:” الأهلي وبروج البلجيكي نادييان مهمان في مسيرتي الكروية ولكن الزمالك قصة تانية خالص انا اتربيت في القلعة البيضاء واتعملت كل حاجة جوه الزمالك”.

كما وجه نادر السيد حارس مرمى منتخب مصر والأهلي والزمالك الأسبق، نصيحة لحراس مرمى الزمالك الحاليين لإنهاء أزماتهم في النادي.

وقال نادر السيد: “إدارة الزمالك السابقة تتحمل مسئولية التعاقد مع أربعة حراس كبار يستطيع أي منهم يلعب في الوقت الحالي ، أحيانا بتكون المنافسة إيجابية واحياناً بتكون سلبية وتعمل توتر في الفرقة وده اللي حصل في الزمالك”.

ويضيف نادر السيد :”مش لازم حراس الزمالك يحبوا بعض بس على الأقل يحبوا النادي والفرقة ويشتغلوا في صمت ويتدربوا بدون مشاكل وفى نهاية الموسم كل واحد ياخد قراره اللي شايف انه مش قادر يكمل يطلب الرحيل أو الإعارة بهدوء وصمت”.

ويضيف نادر السيد:” عملت في الاعلام طيلة 12 عاماً وتوجهت للتسويق الرياضي لان مجاليش عروض إعلامية مميزة”

وعن قطاع الناشئين في الزمالك علق نادر السيد:” مليء بالمواهب والاهم الدنيا ماشية فيه صح المدربين بيحبوا بعض ومش بينفسنوا ومفيش علاقات ومصالح ، الكل بيدور على مصلحة النادي”.

وأكد نادر السيد حارس مرمى منتخب مصر والأهلي والزمالك الأسبق، أن أزمة اشيمبونج لاعب الزمالك السابق عادية وتم تضخميها من الإعلام مؤكداً أن الكرة مفيهاش واسطة.

وقال نادر السيد: “ازمة اشيمونج عادية للغاية ولكن تم تضخميها من الاعلام ويجب الوصول لحل يرضى جميع الأطراف لان القضية حالياً منظورة في الفيفا”.

ويضيف نادر السيد :”الكورة مفيهاش واسطة ، وابنى احمد ماشي في الزمالك معتمداً على موهبته فقط دون تدخل منى ، الكورة مفيهاش واسطة خالص اصل مفيش حد ينزل معاك الملعب”.

وأكمل حارس الفراعنة الأسبق:” أول راتب تقاضيته في حياتي كان 30 جنيهاً”.

نادر السيد يعلق على انضمام نجلة لقائمة الزمالك لمواجهة المقاولون العرب

زر الذهاب إلى الأعلى