اهم الاخبار
الثلاثاء 22 أكتوبر 2024
#الجمهوريةـالجديدة
رئيس التحرير
خالد العوامي

الفن

أحمد سعد يقدم الشكر لزوجته علياء بسيوني بعد عودتهما

الوكالة نيوز

قدم النجم أحمد سعد الشكر لزوجته مصممة الأزياء علياء بسيوني بعد عودتهما مرة أخرى، وذلك خلال تصريحات صحفية، قائلا: أشكر علياء بسيونى على دعمها لى خلال الفترة الماضية ودورها المؤثر في حياتى، وربنا يخلى أولادنا مريم وعلياء.

أحمد سعد يعلن عودته لطليقته علياء بسيوني خلال حفل الساحل

وأعلن أحمد سعد عن عودته لطليقته علياء بسيوني خلال حفله الذي أحياه في الساحل الشمالي، وقال قبل بدأ الحفل: سوف أُعلن خلال حفلى اليوم الذى أحييه في الساحل الشمالى عن موضوع رجوعى لعلياء، وفتح صفحة جديدة معها، وأدعو من الجميع اللى تخلوا عن بعض فتح صفحة جديدة، دون تدخل البعض في حياتهم ومشاكلهم.

أحدث أعمال النجم أحمد سعد الفنية

ويعد من أحدث أعمال النجم أحمد سعد هى اغنية بعنوان "الزين"، والتي تجمعه بالشاب خالد، وهي من كلمات مصطفى حدوتة وعبدو سعود، وميكس أمير محروس، إذ طرحها سعد عبر قناته الرسمية بموقع الفيديوهات العالمي يوتيوب.

أبرز تصريحات أحمد سعد المثيرة للجدل

تصدر الفنان أحمد سعد خلال الفترة الماضية تريند مواقع السوشيال ميديا منذ انتشار تصريحاته المثيرة للجدل بعد استضافته في برنامج «AB talks» للإعلامي أنس بوخش، حيث تحدث خلال الحلقة عن أسرار حياته الشخصية وعايلته، بالإضافة إلى يوم وفاته.

وقال أحمد سعد: «بحب يوم وفاتي جدا، واليوم ده اللي هتحرر من كل الحاجات اللي ماسكاني، وعملت أغنية برثي نفسي فيها عشان تنزل بعد وفاتي».

وتابع: «عايز أعيش في سلام من جوه ومن برة، وحلمت حلم غريب وأنا عندي 25 سنة وشوفت حاجات غريبة جدا عن نفسي، وصحيت من الحلم ميت من العياط.

وقال أحمد سعد عن علاقته بعائلته وطفولته: "ابتديت أحفظ قرآن وابتهالات دينية في طفولتي وبعدين دخلت في أم كلثوم وعبد الوهاب، وكنت دايماً في العيلة بحب أظهر عشان كنا 9، وحب الظهور ده نوع من أنواع الأمراض، كنت بحارب طول الأسبوع عشان أبان قدامهم".

وأضاف: "النجاح بالنسبة لي إن كل الناس في الحياة يلاقوا عندك حاجة يحبوها ليك سواء طريقتك أو خفّة دمك، والناس بتسمع أغنية "إيه اليوم الحلو ده" في شوارع باريس والفقراء والأغنياء وبتعمل أجواء حلوة ليهم".

وكشف سعد عن تركه للمنزل وهو في سنّ الـ15 قائلاً: "سبت البيت وأنا عندي 15 سنة... اخترت إني عايز أكون مستقل في حياتي ومكنتش بشرب سجاير ولا بعمل أي حاجة في الحياة، وفضلت طول الوقت عايش عشان أثبتلهم إن وجهة نظري صح... طول حياتي بثبت للناس ومفكرتش أثبت لنفسي، وكل الناس في طفولتها بتخرج، أنا كنت بروح أشتغل في 4 أماكن ورا بعض وأمسك شنطة الملحن وأعمله شاي عشان أغنّي وأقول مواويل".